Freelance werkervaring

Educatiefilm WaterSpaarders

WaterSpaarders is een initiatief van kinderen, leerkrachten, het Wereld Natuur Fonds, Unilever en de Missing Chapter Foundation van prinses Laurentien.  Met WaterSpaarders worden alle kinderen van Nederland opgeroepen om thuis het gesprek aan te gaan over warm waterverbruik. Dit doen ze doormiddel van een zelfgemaakte etiket op een douchefles. Hierop kunnen ze een mooie spreuk kwijt om iedereen in huis op te roepen om korter te douchen. In opdracht van Green Dream Productions heb ik (in samenwerking met reclamebureau DDB) de videocommunicatie voor dit project op me genomen. We hebben een creatieve scholenfilm ontwikkeld waarin we leerlingen van het basisonderwijs uitleggen waarom er actie moet worden ondernomen om warm water te besparen. En we hebben het ontwikkelingstraject tussen de leerlingen van Montessorischool Leidschenveen en de partners vastgelegd en hier een film van gemaakt als achtergrondinformatie voor geïnteresseerde docenten. Ook hebben we de aftrap van WaterSpaarders op 24 september 2013 verwerkt tot een mooie compilatiefilm.

WaterSpaarders is een initiatief waar ik me vanaf het begin af aan verbonden mee voel. Het is ontstaan tijdens dialoogsessies tussen de Raad van Kinderen en Unilever waar kinderen meedachten over de duurzaamheidsdilemma’s van Unilever. De betrokken grote mensen (waaronder wij als filmteam) geloven nog steeds in de kracht en het rechtvaardigheidsgevoel van kinderen. We zijn er trots op dat we meegedaan hebben aan WaterSpaarders en de samenwerking tussen kinderen en grote mensen hebben zien uitgroeien tot dit initiatief.

Kijk voor meer informatie op de website van WaterSpaarders.

You Might Also Like